Ilmselt on enamik teist vähemal või suuremal määral toormaterjalide kriisiga kokku puutunud. Olgu selleks metall, plastik või puit, lõpuks mõjutab see meid kõiki. Kuna globaalne materjalikriis on kestnud juba mõnda aega, ega näita raugemismärke, peame ise adapteeruma ja leidma viise kuidas sellega toime tulla.
Toome siin välja kolm strateegiat, mis on aidanud meil kriisi mõju vähendada:
- Oleme muutustele avatud
Ajad, kus võisid kindlale paberibrändile ustav olla, on möödas. Tarneprobleemid on kõikides paberikategooriates ja grammkaaludes, hoolimata sellest kas paber on kaetud, katmata, värviline või valge. Vahest peab 350g silk paberi asendama 300g- ga, 100g Serixo asendama 100g Multioffsetiga või vastupidi. Tuleb ette ka olukordi, kus väike muutus toote formaadis võib aidata sobivat paberit saada. Ajakriitilistel töödel peab seega olema avatud alternatiivideks ja muudatusteks, kuna soovitud paber võib olla laost otsas või pika tarneajaga.
2. Etteplaneerimine
Oleme aastaid harjunud 3-4 nädalaste tarnetega eriformaadis paberile. Täna peame suured projektid ette planeerima ligi pool aastat, et veenduda materjalide õigeaegses tarnes. Isegi keskmise suurusega või väiksed tööd, mis nõuavad eripabereid, võivad vajada mitu kuud etteplaneerimist. Harjumuslikust paberi tellimisest järgmiseks päevaks on saanud harjumus kontrollida paberi tarneaegu juba projektist esimest korda kuuldes.
3. Paberilao loomine
Pakenditoodete nõudluse kasv ja kartongipuudus on toonud kaasa olulise muudatuse meie töövoos. Viimased aasta aega oleme laos hoidnud stabiilse koguse kartongi mõnes erinevas grammkaalus ja formaadis. See tagab turvalise ja kiire töövoo ajal, kus harilikud kartongitarned võivad ulatuda mitme kuu pikkuseks. Kuna hoiame laos ainult mõnda erinevat tooteartiklit, mida kõige rohkem kasutame, vajavad osad projektid endiselt eraldi materjali tellimust. Hetkel töötame selle nimel, et sama strateegiat rakendada ka teiste paberitüüpide puhul.
Me ei suuda paberiturgu või materjalide tarneaegu kontrollida, aga me saame üritada vähendada materjalikriisi mõju meie projektidele ja klientidele. Kuna me pole selles üksi, loodame ka oma partnerite ja klientide proaktiivsele lähenemisele.